Rappestad RK 6 juni 2013
Publicerat den

Vaknar av att det är strålande sol, underbart för jag vet att dagen skulle komma att bli väldigt lång!
Shiloh blev fint knoppad av snälla Lisa! 
 
1m Avd A bed: A0/A0
 
Fick till en alldeles lagom lång framridning, red en stund i ridhuset innan jag gick in på framhoppningen och målet va att försöka få henne mjuk och avslappnad! Lyckades ganska bra tycker jag!
Framhoppningen är inte så stor på rappestad så det blir väldigt tajta svängar när man kommit över hindret..
Kom nära på hindrena ganska många gånger men brydde mig inte speciellt mycket, oftast får jag en bättre känsla inne på banan än på framhoppningen.. 
Väl inne på banan kändes det bra och min uppgift var att försöka vara snabb med att räta upp mig mellan hindrena vilket jag tycker jag att lyckades med! Tyvärr fick vi med oss en bom på sista hindret i grunden men jag känner mig väldigt nöjd ändå! Men det är väldigt surt att riva sista hindret! =( jag va sugen på omhoppning! 
Resultat 4 fel
 
 
1.10m Avd B
 
Tycker nog att framridningen/framhoppningen till denna klass kändes bra oxå! Kom lite sådär på några hinder även denna gång men kände mig taggad när det va min tur att gå in på banan!
Kom tokigt på 6:an och in i kombinationen men hon räddade mig.. =) Fick ändå till några bra språng lite utifrån, det har vi haft lite svårt med, ofta kommit nära istället!
Sjukt kul att vi va felfria i 1.10, det trodde jag inte!! Lika besviken som jag va efter att ha rivit sista hindret i 1m lika lycklig va jag när jag gick i mål i 1.10m!
Resultat 0 fel
 
Här kommer film från båda klasserna!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?