Vikbolandets RF Påskmeeting
Publicerat den

1m avd A Bed A:0/A:0 Resultat: 0+0 fel och en 9:e plats av 58 starter
 
Fick inte till någon bra känsla inne på banan. Kom tokigt på ganska många hinder.. Men min häst är ju alldeles för snäll i många lägen och räddar mig! Kände att om jag kom till omhoppning så ville jag försöka mig på att göra den där knixiga svängen som ni kommer få se mig göra.. vi lyckades väl sådär kan jag väl erkänna! =P
Här kommer filmen.
 
 
 
1.10m avd A Bed. A:0/A:0 Resultat: 0+0 fel och en 6:e plats av 34 starter
 
I den här klassen hade jag en mycket bättre känsla även om jag kom lite tokigt på några hinder även här!
Trodde verkligen inte jag skulle ta mig till omhoppning då detta va min första 1.10m i avd a.. hoppade ju flera 1.10 förra året men endast med en felfri runda i avd b.
Känner mig så nöjd över att jag inte tvekar något särskilt på höjden längre.. 
Här kommer filmen:
 
 
1.10m avd A Bed. A:0/A:0 Resultat 4 fel
 
Jag har ju bara ridit en 2 dagars tävling en gång tidigare och då vägrade vi ut oss dag 2 pga vad jag tror väldigt mycket träningsvärk hos min lilla häst.. inget jag hakade upp mig speciellt mycket på då Shiloh aldrig stannar! Det var heller inget hon gjorde efteråt på träning eller tävling heller!
Så mitt mål för dag 2 denna helg va ju att inte få ett sämre resultat än sist.. =)
Framhoppningen kändes sådär, kom tokigt på oxern flera gånger såg inga som helst avstånd.. men lyckades få till en bra känsla innan det va dags för mig att gå in på banan!
Fick till en mycket bättre känsla på banan än vad jag kunnat hoppats på efter den framhoppningen... tyvärr lyckades vi peta ner a hindret i kombinationen.. kom lite fort ur sväng och med korsgalopp, blev inte helt klar innan! Men hon hoppade fint på utsprånget! 
Tyvärr fick vi inte hoppa någon omhoppning vilket förstås hade varit väldigt kul! Men jag är väldigt nöjd med helgen i vilket fall!
 
 
 
 
 
Nu är det dags å ta tag i hårdträningen inför nästa tävling som är en dressyrtävling och vi är verkligen inte redo för det i dagsläget! ;)
 
Hoppas ni alla haft en härlig påsk!



Lisa

Fina rundor Elin, hon ser mera skolad ut nu än förra åter. Bra jobbat!

Svar: Tack! :)
Elin Eriksson



URL: http://lisashast.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?