Flytt
Publicerat den

1 augusti kommer jag å Shiloh lämna Lilla Hageby! Vi Flyttar till Resebro..
Det är med blandade känslor, man vet vad man har men man vet inte vad man får!
Varför jag flyttar är för att jag vill ha ett ridhus.. Man lägger så mkt tid å framförallt pengar på 
hästeriet så det måste vara kul de flesta månaderna! Som det va nu i vintras gick hästen på halvfart minst 3 månader å de gånger man red va det inte speciellt kul, isgata och snöstorm och svinkallt! =(
Tävlingarna drar ju igång i februari men jag har ALDRIG varit tävlingsklar i februari utan mer runt påsk!
Shiloh hade ju även problem med ryggen i höstas/vintras, jag tror att hon behöver kunna ridas mer ordentligt än vad jag lyckas med utan ridhus för att hon ska hålla!
Jag har alltid varit lite skeptisk till att stå på ett ställe med ridhus för att risken att man rider ihjäl hästarna i ridhuset är stor.. men jag har ändrat mig! Man kan använda ridhuset till mycket.. man behöver ju inte trimma varje dag! =)
Jag kommer fortsätta att rida ut så mycket jag kan men under vintern blir det kanske mer i ridhuset!
 
Kommer verkligen sakna lilla H <3 Vi har en så bra stämning och flera av oss gör saker även utanför stallet och det hoppas jag verkligen att vi kommer fortsätta med!
 
De som jag kommer sakna mest är ju såklart Bella å Strass! 
Bella å jag står idag i ett eget stall på lilla H, våra hästar gör nästan allt tillsammans, precis som jag å Bella!
Vi hjälps åt väldigt mycket i stallet och har samma värderingar om saker och ting!
Tanken var att Bella skulle flytta med men vissa omständigheter gör att hon stannar kvar! =(
Shiloh blir jätteledsen om Bella rider iväg med Strass och Shiloh får vara kvar i hagen eller i boxen..
Hur vi och hästarna ska klara oss utan varandra återstår att se..
 
Något positivt med att flytta är att jag ska rensa bland mina ridgrejer och bland shilohs grejer! Så vartefter kanske det kommer upp lite saker som ska säljas..
 
 
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?