Parken Zoo
Publicerat den

Fy fan alltså!
 
Nån som missade programmet Kalla Fakta igår så kan man se det här!
 
Parken Zoos slogan är att de räddar världens djur. Men det verkar vara något helt annat i verkligheten..
Att ha ihjäl djur för att de inte längre får plats i parken för att det ska komma nya, mer intressanta djur är helt sjukt..
Många utav djuren är dessutom fridlysta!
 
Parkens chef ljuger kameran rätt upp i ansiktet och när hon sedan blir ställd mot väggen ändrar hon sin story, och undrar om det hon sagt kunnat missuppfattats, NEJ är mitt svar! 
 
Jag hoppas verkligen inte att parken zoo får några besökare nästa sommar! Att vi, svenska folket ska visa att vi inte tycker detta är acceptabelt, det finns inga ursäker för vad de gjort med väldigt många djur (frysboxen va ju för fan full med djur). Om djuren verkligen varit sjuka och behövt tas bort visst, FINE, men de ska väl inte behöva ligga i en frysbox i flera år efteråt!? 
Samtidigt tänker jag att om parken måste stänga, vad händer då med alla djur? Vartefter parken går dåligt, kommer då fler och fler djur "försvinna" in i boxen? Eller kommer de sluta matas eftersom de då inte har råd med mat, och svälta ihjäl dom!
 
Usch å fy, detta som hänt är vedervärdigt! Jag anklagar inte bara parkens chef, Helena Olsson utan oxå hela ledningen bakom henne, hon kan inte själv beslutat om avlivningarna!
 
Stackars djur! =(
 
Gå oxå in på http://parkenzoo.se/ och läs om hur de försökar ställa saker till rätta, men jag tycker inte att de ska lyckas! Detta går inte att förlåta! Flera av sakerna är ju djurvårdare på parken som berättat, de om några vet väl hur det ligger till, djurparkschefen sitter väl mest på sitt kontor och tar beslut om djurens framtid!
 
All cred till de djurvårdare och veterinärer som har deltagit i kalla faktas program.. 
 
Läste oxå nånstans om de vita tigrarna som parken zoo va känt för när jag va liten kan jag minnas!
Den sista vita tigern lämnade parken 2010. Brahma hette den och den blev förflyttad till danmark där de hade en ensam hona! Brahma hade varit själv sedan han bitit ihjäl honan sasha! Det gjorde han 2008, va det sasha som fanns i frysen?? Isånafall har hon legat därinne i 4 år!!
 
Alltså detta är fruktansvärt!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?